Dagsorden for bestyrelsesmøde d. 12 december 2024.
(OBS: referatet skal godkendes og sendes til kontoret senest 14 dage efter afholdelsen af
mødet. Tilføjelser eller kommentarer skal derfor gerne sendes på mail hurtigst muligt.)
Deltagere: (navne på tilstedeværende)
- Velkomst – ved Cæcilie
- Godkendelse af dagsorden
– Godkendt
- Valg af ordstyrer og referent
– Elias er ordstyrer, Rosa er referent
- Tjek ind
– Tjek ind gennemgået
- Gennemgang af to do liste fra sidste møde
– To do gennemgås
- Status på økonomi
- a) øst (rosa)
– Vi har lige nu ca. 22000 kr. på kontoen til resten af bestyrelsesåret. Der skal bruges penge på zootur, julesang, frivillighedsfest og GF, hvor de to første gøres billigt.
- b) Generelle økonomiske retningslinjer for DBSU (ida)
– Elias, Nicklas, Rosa og Cæcilie fortæller om retningslinjerne, der blev præsenteret på udvidet hovedbestyrelsesmøde 30.11.-1.12.
– vi taler om at strømline vores hjælperhonorar med hovedbestyrelsens rammer. Alle i bestyrelsen er enige og godkender. (200 for arrangementer under 5 timer)
– Vi taler om at hjælpernes takst også skal medregne transporttid
– Vi taler om, om der skal være rammer for, hvor mange penge man kan tillade sig at bruge på et bestyrelsesmøde
- c) DUFS lokal pulje
– Elias opfordrer til at bruge den
- Status på arrangementer og opgaver
- a) Afholdte arrangementer
fællesspisning m. Norge
– meget vellykket arrangement arrangeret af Mohammed og Jens Christian.
landskamp
– Arrangeret af Gustav K. Elias og Cæcilie fortæller om arrangementet, hvor der var en del opdeling grundet de låste pladser. Der kunne godt have været en social aktivitet i forlængelse. Der var en del nye med, så vi kan lade os inspirere af den type populære og lidt anderledes arrangementer.
- b) Kommende arrangementer
zoo med Navi blind (Cæcilie og Ida)
– 4 tilmeldte, som alle er nye i foreningen. Arrangementet bliver afholdt 14.12.
julesang (Elias og Nina)
– 13 tilmeldte, 22 i alt med arrangører, musikere og hjælpere. Styr på arrangementet.
Frivillighedsfest (Nicklas. Cille, Ida og Rosa)
– Arrangementet er godt undervejs. Invitation er ude. Arrangørgruppen er i gang med yderligere planlægning med White Tema.
– GF (Elias, Nina og Daniel)
– Invitation er ude. Praktiske info er lavet. Arrangørgruppen kører videre. Hjælpere skal findes.
skøjtetur 29 jan. (Elias og Rosa)
– Elias og Rosa holder arrangørmøde snart, så vi kan sende invitation ud.
Ølsmagning med Region Vest 1. marts (Elias og Jakob)
– Fællesspisning og ølsmagning i Odense. Elias og Jakob er i gang med planlægning.
Ølvandring i køge med DH (Nicklas og Cæcilie)
– Nicklas har planlægningsmøde med Niels Bo fra DH den 27. januar 2025
kanotur m. Kreds København (slut august) (Ulrik, Elias og 2 kreds kbh medlmemer)
Første planlægningsmøde i januar.
fællesspisning på ibos
– tages op i det nye år
- HB (Ida)
– Vi taler om udvidet Hb, hvor vi var så heldige at 4 ud af 6 i bestyrelsen deltog.
- Evaluering af 2024
– Vi tager en runde, hvor vi alle kommer med en positiv ting og en konstruktiv kritik af øst 24:
– Nicklas: fedt at vi laver værdifulde arrangementer. Øst kører rigtig godt og er et godt sted at være. I det nye ord kunne det være fedt med mere fysisk aktivitet og sjove anderledes arrangementer fx køre bil, bungeejump
– Cæcilie: godt år, god stemning/kommunikation, fede arrangementer. Flere bredt favnende arrangementer, der får andre med, end dem der normalt melder sig til.
– Rosa: Godt år, god østbestyrelse der er engagerede. Husk fortsat den gode tone om andre bestyrelser og personer i foreningen
– Elias: Enig i mange af de tidligere nævnte ting. Gode til at tjekke ind, hyggeligt at mødes hos hinanden, anerkender onlinemøder nogle gange er nødvendigt. Kunne være bedre: mange har haft en del bolde i luften, vi har været mindre og få til at løfte, så det bliver forhåbentligt bedre næste år.
– Daniel: Enig med de positive ting. Kunne også være fedt med out there arrangementer, der får folk til at være engagerede og hoppe ind i DBSU.
– Nina: Har været godt i år. Kunne være fedt med anderledes arrangementer. Vi føler alle sammen der er en interesse i at få lavet gode arrangementer og gøre foreningen stærkere.
- Fremtidsplaner. Hvem bliver ?
Vi taler om bestyrelsen næste år. Alle poster er på valg til GF.
– Planer for 2025
- Motivation og styrker for frivilligt arbejde
– vi taler om motivation og styrker
- Dato, tid og sted for næste møde
Næste møde bliver i den nye bestyrelse efter GF. Respektive arrangørgrupper går videre med de planlagte arrangementer.
- Eventuelt: (hvis der er noget andet at tale om eller et behov.)